Wat doen wij om aan de kwaliteitseisen te voldoen?
Pluryn zorgt voor deskundig geschoold personeel.
Er worden autorisatie cursussen gegeven wanneer je voorbehoudende handelingen moet verrichten. Zoals darmspoelen, katheteriseren en medicatie toedienen.
In onze woonvorm is elke werknemer een BHVer dit i.v.m. zelfstandig werken. Elk jaar moet de BHVer op herhaling.
Pluryn is HACCP gecertificeerd.
Onze woonvorm is voorzien van brandmeldingapparatuur die aangesloten is op een brandmeldcentralen. Elk jaar vindt er een brandoefening plaats met medewerkers en bewoners.
Elk jaar worden de zorgplannen met de cliënt samen aangepast en uitgewerkt.
Elk jaar vindt er een cliënten tevredenheids onderzoek plaats. De uitkomst hiervan wordt samen gevat, hiervan wordt een doel en een plan gemaakt om de cliënt dat te kunnen geven wat hij vraagt of nodig heeft.
Elk jaar vindt er een jaar evaluatie plaats en worden er doelen en plannen gemaakt voor het volgende jaar.
Cliëntendossiers moeten voldoen aan de richtlijnen van Pluryn.
Pluryn werkt met MIP formulieren. Melding Incident Personen. Deze meldingen worden geregistreerd, beoordeeld en er wordt gehandeld. Deze formulieren hebben betrekking op de werknemers en op de cliënten.
Cliënten kunnen met klachten terecht bij het klachtenbureau van Pluryn.
Pluryn heeft een cliëntenraad, zij versturen informatie via de interne nieuwsbrief naar alle woonvormen en de cliënten. De cliëntenraad bestaat uit zowel bewoners als mensen die binnen dagbesteding werken van Pluryn. De cliëntenraad is voor elke cliënt te bereiken.
Pluryn heeft een ondernemingsraad voor de medewerkers.
Regelmatig vindt er een controle plaats binnen Pluryn op o.a. cliëntendossiers, HACCP en financiële zaken.